Starta ett nytt ämne

Reflektion- och analysmall/knappar

Hej! Vi är några förskolor i Göteborg som jobbar med reflektioner löpande, vecka efter vecka och ett problem vi stöter på inför att vi ska gå över till Unikum nu är att hitta ett bra sätt att göra detta på. Kom gärna med förslag!
Vi har funderat på att skriva lite i var veckolig lärlogg, men då innebär det att man måste hämta texten från något ställe och det momentet kan vara svårt nog för några.

Något jag tänkt på är att när man redigerar planeringar, längst nere där man lägger till Uppgifter, Läroplansmål och Matriser skulle kunna ha knappar för både Reflektion och Analys där man kan bifoga/skriva in sina frågor, så att när man ska lägga in en reflektion/Analys under en färdig planering så dyker den redan bifogade/inskrivna texten upp där. 


På så sätt kan ens mindre tekniska kollegor ha det på ett ställe istället för att hoppa fram och tillbaka, in och ut genom planeringar eller dokument för att kopiera text som ska in där. 


Mvh Jakob på Gunn Wållgrens gata 3B

1 kommentar

Hej Jakob! 


Vi har ett webbinarum den 12/5 där vi kommer prata om just uppföljning och analys i förskolan. Anmäl er gärna till det här: Uppföljning & analys med stöd av Unikum Förskola (Anmäl er gärna även om ni inte kan gå så kommer ni få länken med inspelningen skickade till er via mail). 


Jag tar med mig önskemål om att kunna lägga in reflektionsfrågor direkt i reflektionsrutan vidare till produktägare, så vet de om att önskemål finns när ändringar görs i framtiden. 


Vänliga hälsningar

Unikum kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar