Jag har börjat använda Koppling till kriterier -endast för lärare under varje planering. Jag har upptäckt att själva flaggan och rubriken på planeringen tar ganska så stor plats i matrisen. Jag är orolig för att det blir oöverskådligt över tid. Det var bättre innan, när man bara såg en liten flagga i ena hörnet och själv kunde välja om man ville klicka och titta eller ej. Går det att minimera flaggorna på något vis - eller måste jag ta bort dem efterhand. Följdfråga: Då undrar jag hur flaggorna tas bort: är det när jag arkiverar en planering?
Evelhin Andrén
Jag har börjat använda Koppling till kriterier - endast för lärare under varje planering. Jag har upptäckt att själva flaggan och rubriken på planeringen tar ganska så stor plats i matrisen. Jag är orolig för att det blir oöverskådligt över tid. Det var bättre innan, när man bara såg en liten flagga i ena hörnet och själv kunde välja om man ville klicka och titta eller ej. Går det att minimera flaggorna på något vis - eller måste jag ta bort dem efterhand. Följdfråga: Då undrar jag hur flaggorna tas bort: är det när jag arkiverar en planering?