Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Unikum familj

I Kungälvs kommun har vi kopplat på Unikum familj men när vi testar det så kan inte vi som har en android telefon komma in på appen. För de som har en iPhone fungerar det perfekt. Jag kan ladda ner appen. När jag öppnar appen så kommer jag till att jag kan välja kommun. När jag väljer Kungälvs kommun så ska det komma fram att jag ska kunna välja inloggning men det kommer inte upp så jag kommer inte vidare. Av alla jag frågat med android telefon så är läget likadant. 

I kommunen har det ännu inte gått ut någon information centralt om Unikum familj, men vi vet att flera föräldrar har laddat ner appen och använder den. Nu var planen att vi skulle gå ut med detta efter jul, då några av oss skulle ha testat några veckor innan. Eftersom det inte fungerar med en android telefon så har vi inte kunnat testa och vill då heller inte gå ut med info förrän vi vet vad det är som gör att det inte fungerar. 

Förmodligen är vi som användare "korkade"  så vänligen hjälp oss med vad vi gör för fel. 

Hälsningar Karolina Klingborg lärare Hålta skola och Digital lärsrpidare för Kungälvs kommun! 

Hej Karolina,

Jag testade att gå in på kommunen som vårdnadshavare och där fick jag upp mobilt bankid valen.

Kan hända att det va något fel med inloggningslösningen fram t om idag.

/Unikum kundstöd.

Logga inför att publicera en kommentar