Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Uppgifter

Hej.

Vi i mitt kollegium undrar över hur vi ska göra för att få eleverna att kunna skriva i våra uppgifter som vi lägger i planeringen? Vi skriver ofta i driven ochhar google som vår plattform. Men nu måste vi först dela dokumentet med eleverna och sedan ska de kopiera dokumentet om de ska skriva i det och det är många moment som känns onödiga. Vi vill jobba i enbart Unikum och inte använda tex classroom utan bara hålla oss till Unkikum.

Nästa fråga rör ex presentationsfunktionen för varje person. Kan man få in tex en film som man gör på telefonen och koppla den till sin presentation? Det har vi inte lyckats med där.

Hej Astrid,

Om jag förstår frågan rätt. Man har en planering i Unikum och uppgifter. Dokumentet kan man inte lägga in den i planeringen som man tilldelar i Unikum?
Då får varje elev tillgång till den såvida det inte är en länkning till ett dokument för då är det bara 1 ark. Men om det är en bifogad fil så kan eleven öppna den och jobba i filen.

Spara den som ett dokument som de infogar i uppgiften och lämnar in.

Film ska gå bra att infoga men det kan vara att den är för stor.

/Unikum Kundstöd

Hej.

Vi har google drive och jobbar med dokument där. NÄr vi lägger dom som uppgift måste eleverna kopiera varje dokument och döpa om det och lägga det på sin egen enhet annars skriver alla i samma dokument. Jag tänkte om det fanns ngn möjlighet att komma förbi det här med att alla ska kopiera och döpa om och flytta det till sin enhet eftersom det är många moment och ganska roddigt.

Går det ?
Undrar Astrid

Hej Astrid,

Ursäkta att svar dröjt, jag har lyssnat mig för och i dagsläget så behöver eleven kopiera originaldokumentet för att sedan kunna lämna in uppgiften. Produktägaren tittar på förbättringsområden inne i Classroom.

/Unikum Kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar