Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Lyckas inte logga in i Unikum som vårdnadshavare

Sedan tidigt imorse, har det inte gått att logga in på Unikum för mig. Inte via telefonen och inte via browser. Inloggningen med BankID sker OK, men när jag dirigeras vidare, så landar jag på blank sida.

( https://login.grandid.com/?sessionid=6fea50609394ccbd8d0b6ee356c0aa91

Här händer inget.

Granskar jag sidan, så finns inga felkoder eller liknande.

1 person har detta problem

Hej Thomas,

Om du inte kommer vidare via en annan enhet eller via t ex en browser på en dator. Ta kontakt med barnens pedagog så kan de be admin kontrollera att alla behörigheter är korrekt.
Kommunen har en egen inloggningslösning så det är därför vi behöver gå den vägen.

/Unikum kundstöd

Hej

Jag har samma problem som Thomas och sitter i Lerums kommun. 

Även om ni inte kan lösa det rent tekniskt så borde ni kunna hantera detta genom ha kontaktuppgifter till respektive kommun, så vi som användare kan hamna rätt. 

Om ni har en SaaS-lösning borde ni på Unikumsupporten ha kontaktuppgifter till respektive kommun på ett relativt lätt sätt, dom är ju trots allt eran kund.

Så vi som användare kan han till rätt person från första början.

Lärare är bland dom yrkeskategorier som bränner ut sig mest.

Nu verkar det som dom skall sitta som någon sorts proxy för datasupport också för att ni inte verkar vilja hantera detta.

Dom har ju lektioner typ hel dagen så då kommer som svara oss först på kväll om dom inte har däckat ihop.

Ni på Unikumsupporten hade kunnat hjälpa lärarna med detta, jag tror dom hade blivit superglada för slippa ta mail om datasupport.

Med Vänliga Hälsningar 

Marcus Lindholm

Jag har meddelat unikum-ansvarig på Ljungviksskolan (en lärare), samt sedan ringt till Daniel Nettby (IT-chef) på kommunen. Daniel har skickat ärendet till någon unikumansvarig för kommunen. De skall återkomma.

Nu har ansvarig lärare meddelat mig att det funkar (det gör det) och att det var ett större fel hos ”Unikum leverantören”.

Hej,

Vad bra att det har löst sig med inloggningen.

Ang supportgången så är pedagog alltid första kontakt ang Unikum, i detta fall just pga kommunen har en egen inloggningslösning.

Det finns unikumadmin på skolan som kan ta vid sen centralt ansvariga om det skulle behövas.

/Unikum kundstöd.

Logga inför att publicera en kommentar