Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Notis/avisering i appen

Vart kan man ställa in notis/avisering i appen? Uppfattar inte att jag får notis från appen när de skickar ut info via mail.  Hittar inställningarna för att bocka bort mail. Poängen med systemet är väl att det ska vara lätt att hitta allt på samma plats? Därför bör man använda appen med notis och att mailen med info automatiskt kommer in i appen.

Hej Helena,

Om du menar pushnotis så ska det komma i kommande uppdateringar.

Beroende på vilken sorts e-post du får så ställer du t ex in notismail via inställningar  när du loggar in på start.unikum.net via en webbläsare.

Får du t ex lärloggar eller meddelande via e-post så har pedagogen valt att även skicka informationen via e-post.

/Unikum Kundstöd.

Hej!

Det har gått 8 månader sedan ert senaste svar men jag hittar fortfarande inga inställningar för pushnotiser i appen? Hur ställer jag in så att jag får en notifikation (pushnotis eller något annat) direkt från appen att det finns nya meddelanden?

Varje gång det finns ett nytt meddelande i appen får jag ett mejl där det står att det finns ett nytt meddelande i appen, som jag sedan måste gå in i appen för att kunna läsa. Så jag måste själv komma ihåg att gå in i appen varje dag för att kolla om det står något nytt, alternativt kolla min mejl varje dag och SEDAN appen. Det är orimligt omständigt för en app som ska vara "enkel" och jag gissar att det är jag som har missat var jag hittar inställningen för notifikationer för nya meddelanden?

Sitter och söker svaren på frågan som är berörd ovan... Jag får besked från våra olika skolor att dom ska sluta skicka veckobrev på mejl, utan istället ska vi få det i en app!! SKÖNT! Men fail!. Istället får man massa mejl om saker i Unikum som man måste leta upp och läsa. Unikum talar inte om för mig att jag har notiser, således ignorerar jag mejlet särskilt om jag redan läst mejlet och sen glömmer bort.

Det är 2020 nu, hur kan man lansera en app likt denna utan pushnotis för att faktiskt informera oss vårdnadshavare?

När kommer uppdateringen?

Logga inför att publicera en kommentar