Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Meddelanden för barnen syns inte

Hej!

På min startsida så ser jag alla meddelanden men ser inte för vilka barn det gäller.

Går jag in på barnet för att titta på meddelanden så finns inte alla meddelanden där. Jag ser bara de allmäna meddelanden för skolan. Istället måste jag gå in längre ner i grupperna tex i klassens grupp 6B för att leta efter meddelanden. Det blir ju väldigt svårt att hitta då.

Mvh

Fredrik

Hej Fredrik,

Det beror lite på avsändaren, vilken målgrupp avsändaren har skickat meddelandet till.

Därför är det olika beroende på vart du står.

På din startsida ser du meddelanden som är riktade till dig som vårdnadshavare. På barnens sida ser du de som är riktade till dem.

Under notisklockan ser du alla notiser och den är uppdelad utefter vilken målgrupp eller grupp meddelandet är skickad till.

Alt Unikum familjeappen, där ser du alla meddelanden samlade, eller väljer du ett av barnen så är det endast det barnets meddelanden.

/Unikum Kundstöd

Hej!

I notiser står det inte vilket barn det rör. Där står bara i vilken grupp det är postat. Går man in på barnet så måste man gå ner i gruppen för att kunna se meddelandena för just den gruppen. Om det är postat för barnets grupp så vill man ju på ett enkelt sätt se dessa.

Känns ju som att det är utvecklat för att man bara har ett barn i skolan.

I appen ser man inte ens vilken grupp meddelandet tillhör.

I appen om man går till barnet för att titta på meddelanden så kan man inte ens gå ner i gruppen för att se dessa meddelanden.

Hej Fredrik,

Det bör vara uppdelat om det finns meddelanden till de olika barnen. Om du tar visa Alla meddelanden och scrollar i listan. Rubriken som finns är till den Grupp eller t ex barn som meddelandet är skickad till.

Är det till en grupp t ex 4A, då är den nog bara riktad till vårdnadshavare. Då ser du inte den på barnets startsida. Här kanske båda rollerna kunde vara mottagare så att ni enklare ser meddelandet.

Appen är inte grupp uppdelad utan roll indelad. Klickar du på ett av barnen då du har flera. De meddelanden du ser där är riktade till barnet.

När du väljer dig själv, ser du de meddelanden som är riktad till dig som vårdnadshavare.

/Unikum kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar