Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Bilderna på lärologgarna krymper

Bilderna vi pedagoger laddar upp på våra barns lärologar har sedan vecka v.46 blivit väldigt små. Bilderna har blivit så små att det inte går att se någonting.

Är det någon inställning som vi tryckt på av misstag?

Hej Oliver,

Ser att du är inne i en Internet explorer. Har du möjlighet att logga in via en Google Chrome eller Edge istället? 

/Unikum Kundstöd

Hej Kimmo,

Jag testade att ladda ner Chrome och allt fungerade som förut. För vidare det till mina kollegor. 

Tack för det snabba svaret!

Det funkar inte alls för oss.

Vi upplever också detta problem och bilderna förblir i miniatyr även om vi byter till en annan webbläsare, vi har testat i Chrome, Edge, Safari och Explorer.

Hej,

Kan det vara så att man har infogat bilderna via t ex en äldre Internet explorer 11?

Om inte, kan ni beskriva vilken webbläsare och enhet man har använt så ska vi försöka återskapa problemet.

/Unikum Kundstöd

Hej,

De har använt både laptop (webbläsare Chrome) samt lärplatta (då har de använt Unikum appen) när de skapa och publicerat lärloggarna.

Alla bilderna var ok från början, men har nu ändrat sig till miniatyrer när de går in och tittar på lärloggarna. 

Det har skett både för lärloggar på gruppnivå och lärloggar på individnivå och de verkar vara på de lärloggar som är publicerad i oktober och början av november.

Hej Åsa,

Kan man be pedagogerna testa Chrome appen istället på plattan.

Jag gjorde ett test och kunde inte återskapa felet via den appen.

/Unikum Kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar