Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

En samling frågor

- GDPRavgift för fritidsbarn, betalar inte skolan redan? Behöver vi verkligen också betala då? - Finns det möjlighet att separera jobb och privat när sina egna barn också har Unikum? - Finns det möjlighet till barnvisningsvy? En förenklad version där barnen eller eleverna kan bläddra i sin dokumentation själva - Finns det möjlighet att se en logg av allt som pedagoger gör på Unikum? - Finns det skrivet någonstans att Unikums policy är att kundtjänst/support kan se vad vi dokumenterar i klartext? Tack för engagemanget Kimmo!

Hej Hannes,

Jag benar upp frågorna så blir det med överskådligt.

• GDPR avgift: Har du fått den på en faktura? Det låter som spar personuppgiftsuppslagskostnad. 

• Idag kan du inte dela upp mellan de olika roller inne i Unikum via webbversionen. Använder du appen Unikumfamilj så är den endast för dig som VH där finns inte pedagog delarna med.

• Idag är vyn samma i alla roller men tankar finns för en annan barn/elev vy.

• Vi loggar allt som läggs in och skulle man vilja ta ut en djupare logg så behöver man lägga in en beställning mot en tilläggskostnad. 
  • Annars är Unikum transparent, man ser t ex vem som skapat en lärlogg. Lägger en bedömning osv.

/Unikum Kundstöd

Tjena! 
Blev något fel när jag skickade antar jag, det var punktat. Tack för att du fixade till det.

• Ja, det är den kostnaden jag menar. I och med att barnen finns i två verksamheter borde personuppgiftsuppslagskonstaden redan vara betald. Eller?
  • Såg att det kommer en ny version av Unikum. Det blir spännande att se vad det bjuder på.
  • Jag tänkte mer ett enkelt sätt för mig att få en överblick på vad jag och mina kollegor har lagt upp, utan att behöva bläddra mellan specifika barn. På Pluttra fanns det en gemensam feed, där alla inlägg på avdelningen, gemensamma som enskilda kom upp.

Hej Hannes,

• Har kollat upp denna och det är kostnaden för den högre säkerhetslösning än vad Pluttra hade. Sen har skolan en förskoleavdelning och den verksamheten kräver en högre säkerhet idag.
  • Det kommer bli ett nytt gränsnitt, när jag vet mer när du kan börja testa beta så kan vi slå på det för er.
  • Jag får ta med mig den återkopplingen. En del info får du via notiser men då måste man vara kopplad till den gruppen t ex.

/Unikum Kundstöd.

• Vi är ju en fristående förskola och fritidshem. Fritidseleverna går i kommunala skolan och de betalar då säkerhetsavgiften för elever och VH där. Ska vi också betala avgiften för de eleverna som går på fritidshemmet, eller täcks det av kommunala skolans avgift? 
  • Betatestar gärna! 
  • Jo, precis. Tack för att du tar med dig återkopplingen, det skulle underlätta mycket. 

Logga inför att publicera en kommentar