Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Elefanter

Sedan skolstart så kan varken jag som lärare och mentor eller målsmän se alla elevers uppgifter.

Det kommer då upp en elefant och "Vi jobbar på att lösa det"

Eftersom det fungerar för en del elever så är det svårt att se lösningen genom att vi lärare eller målsmän på något sätt kan ha tryckt fel.

Vi trycker helt enkelt "Se alla uppgifter".

Har flera gånger kontaktat ansvariga för Unikum på kommunen som meddelar att de meddelat Unikum. Som svarar vi jobbar på det.

Det ska också träffa kommunens representanter om en månad.

Uppgifterna fylls ju på och målsmän undrar vad som står på. Jag kan inte heller serva med svar då jag som dom ser elefanter.

Kvar finns ju då att logga in som elev. Eleven kommer åt sina uppgifter då och då. Men att kunna lämna in under dom förutsättningarna är svårt. Har suttit med och sett själv. Över detta gråter elever, ligger sömnlösa för de är sena.

Nästa stora sak. Namn. Då jag ska bedöma, kommentera eller klarmarkera uppgifter så kommer namnen i en för mig obegriplig ordning. Det är inte efter för eller efternamn. Det ser ut som slump. Detta gör att jag för varje elev, letar planlöst bland namn. Efter bedömning i 2 klasser är jag totalt slut av detta letande. Namnen blir som en gröt i huvudet.

Tredje stora sak som egentligen inte berör Unikum. Jag utgår från att Kommunen köpt en version utan support och utbildning. FÖR det är vad vi saknar. Unikum bara blev. Nu har jag varit med ett år och har lärt mig efterhand. För nyanställda så får de en inlogg och that´s it. Sedan ska planeringar in direkt uppgifter göras, mallar väljas, mål fyllas i. Åså omdömen, totala bedömningar av kunskapsmålen 4 gånger per läsår, plus betygen då.

God kväll!

Ser att jag bara kan välja "Rapportera ett problem" ja nu får det bli såhär.

/Stellan

Hej Stellan,

Jag kontaktar dig via ett annat ärende.

Mvh Unikum Kundstöd.

Logga inför att publicera en kommentar