Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Utvecklingssamtal

Hej! Det verkar som att jag missar hur jag kan göra ett eget underlag till utvecklingssamtal på förskolan som administratör. Det finns ingen knapp för det och jag lyckas inte hitta hur man redigerar en från skolbanken heller. De filmer jag hittills sett har inte gått igenom den biten. Med vänlig hälsning, Hannes

Hej Hannes,

Jag har nu slagit på att den som är admin på skolan ska kunna skapa en egen mall. Du utgår från en mall i skolbanken och efter att du kopierat den så kan du redigera mallen.

Mvh Unikum Kundstöd.

Tack så mycket. Det förklarar varför jag inte kunde hitta något.
Skulle jag kunna få en förklaring av hur jag ska gå tillväga? Jag hittar inget sätt att varken göra ett eget samtalsunderlag eller redigera någon annans.
Jag tycker att det fattas knappar.

Okej, genom skolbanken först. Nu har jag hittat.

Hej Hannes,

Precis utgå alltid från skolbanken och den mall som ser bäst ut efter ändamål, sen anpassar man och ändrar så att den fungerar för er versamhet.

Mvh Unikum Kundstöd.

Varför kan man inte kopiera och hela faderullan från varje plats man når skolbanken?

Det beror på lite vilken roll man har och vilken del.

Samtalsmallar kan de som är admin kopiera och redigera.

Planeringar ska alla roller kunna kopiera.

Bedömningsstödsmatrisen kan man inte kopiera utan endast tilldela.

Är det något annat specifikt du inte kan kopiera?
Om, kan du lägga in en länk.

/Unikum Kundstöd

Är jag inne på förskolan och in på planeringar så kan jag ju se skolbankens planeringar och välja därifrån, detsamma från fritidshemmet. Men jag kan bara kopiera och redigera om jag går in direkt på skolbanken i toppen av menyn. Tycker att det är märklig design bara.
Nu fanns den där, så kanske var att knappen inte hade laddats eller någonting.

Du bör ha en skapa ny knapp till höger direkt då du klickar på skolbanken.

/Unikum Kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar