Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Lärloggen

Jag försöker lägga till en fil i lärloggen, men när jag klickar, först på plustecknet och sedan på Drive-ikonen, kommer det bara upp en dialogruta i vilken det står "Länka". Men jag KAN ju INTE länka.  Tidigare har det fungerat att jag kan välja en fil från mitt bibliotek.

När ovanstående inte fungerade, försökte jag att klistra in en länk i redigeringsläge:

Jag skrev:  Din planering

Jag markerade "Din planering"

Då fick jag upp olika alternativ.

Jag klickade på kedjan/länken.

I dialogrutan som kom upp klistrade jag in länken till dokumentet jag ville infoga.

Allt såg perfekt ut, MEN:

När jag sedan sparade ändringarna. Kom hela den långa länkadressen upp i lärloggen, inte "Din planering" med länken gömd, som jag hade hoppats. Varför?

Och varför är det så krångligt att få support direkt från er? Det skulle vara fantastiskt att ha någon att chatta med när man har frågor.

Hej Katarina,

Har du godkänt att Unikum får tillgång till din Drive? Om det inte fungerar, ta kontakt med primärkontakten på kommunen. Alt Unikum admin på skolan.

Länkning inne i planeringen är mera tänkt mot t ex en hemsida.

Ang supportdelen så är er första kontakt Anita på kommunen, kan hon inte hjälpa dig så kontaktar hon oss för vidare hjälp.

Mvh Unikum Kundstöd

Logga inför att publicera en kommentar