Starta ett nytt ämne

Notifiering om ogiltig frånvaro

Hej!

Jag får notifiering om ogiltig frånvaro för ett barn. Jag uppmanas att följa en länk (både i app och via e-post). Länken leder till startsidan och meddelandet går sedan inte att hitta.


Rent UX-mässigt så håller det inte ihop att 'läs mer' skickar mig till ett ställe där jag inte kan läsa mer....


MVH,
Greger
Persona: Dubbelt irriterad förälder - dels på barnet och dels på UX:et


Hej Greger, 


Detta problem verkade uppstå när elever var kopplade till flera enheter inne i Unikum. Det ska nu vara löst med uppmaningen att man först måste gå in på en skola i Unikum så att rätt kontext finns vid visning av meddelandet. 


Ha en fortsatt trevlig dag! 


/Unikum Kundstöd

Nej! Det är inte löst. När jag loggar in (Chrome, PC) via den länk jag fått via e-post, hamnar jag på ett av mina barn. Den sena ankomsten går inte att se eller intuitivt förstå var den finns, vilket - igen - är ett rent dåligt UX. Kontexten i mailet handlade om sen ankomst och länken lovade mer info om just det - inte information i största allmänhet.Om jag behöver ange skola för att meddelandet ska hittas - varför hamnar jag inte i en sån dialog? Men ska det ens vara nödvändigt? 


Taffligt UX och sen inte lyckas fånga det i test är inte direkt imponerande.


Anyway...frågorna kvarstår: Vilket barn var för sent? Till vilken lektion?


//Greger

Logga inför att publicera en kommentar