Starta ett nytt ämne

Spamning av komihåglista

Komihåglistan i appen är en av de bästa verktygen för oss vårdnadshavare - när pedagogerna använder den rätt. Istället för att leta genom en drös veckobrev på appen (som dessutom inte har något stöd för att visa pdf:er eller worddokument som vi ofta får serverat), så kan man där se viktiga händelser framöver. Jättebra. De flesta pedagoger jag pratat med verkar dock inte veta att funktionen finns, jag tycker det är viktigt att den lyfts fram för dem och lyfts fram på rätt sätt.


Häromdagen fick jag en kom-ihåg-notis som sträckte sig från 31 augusti till den 31 december, vilket ledde till att min kom-ihåg lista hade inte mindre än 122 st notiser (!) En för varje dag - och vips drunknade de få andra notiser i det. 


Unikum borde kunna hantera de komihågnotiser som sträcker sig över ett datumspann så att de buntas ihop eller visas på annat sätt. Eller så borde det inte gå att skapa sådana notiser.  

1 kommentar

Hej Daniel, 


Tack för din feedback! 


Vi försöker alltid tipsa användare i nya kommuner om Kom ihåg-listan och hur den kan användas på bästa sätt. Vi brukar rekommendera att inte ha för långa tidsintervall på dessa, just för att undvika en sådan lång notis-lista som du påpekar. Vi tar även med oss till produktägare att önskemål om att förbättra funktionen finns, så vet de om det när ändringar och förbättringar görs framöver. 


/Unikum kundstöd 

Logga inför att publicera en kommentar