Start a new topic

Dokument i planeringar

Hej!

Efter flera år med Unikum så kanske jag bara inte vet hur man gör eller så finns inte funktionen och då önskar jag att den fanns. Om jag försatått det rätt så kan man inte lägga in/bifoga dokument i en planering (t.ex. en PDF) men du kan lägga in i en uppgift. Det gör att många förmodligen skapar uppgifter bara för att göra filer tillgängliga, vilket resulterar i att eleverna får en växande lista med uppgifter där flera bara är ett sätt att dela dokument. 

Gör jag fel? Man kan förvisso länka till dokument på t.ex. One Drive, men det vore så mycket smidigare om man bara kunde lägga in dem i planeringen. Den här funktionen ligger tämligen högt på min och mina kollegers önskelista över funktioner.

Med vänliga hälsningar,

Jesper Isaksson

Roslagsskolan, Norrtälje

1 Comment

Hej Jesper, 

I Nya Skolbanken, och den nya planeringseditorn, kan du nu bifoga en fil direkt i planeringen. Så nu slipper du skapa en uppgift endast för detta syfte, eller länka in en fil från OneDrive, utan kan lägga in filen direkt i planeringen. Tänk bara på att inte lägga någon känslig information direkt i planeringen då den blir publik för alla. 

Vänliga hälsningar,

Unikum 

Login to post a comment