Starta ett nytt ämne

Nästa >

När jag som användare går in på ett meddelande, så finns det en länk uppe i högra hörnet där det står "Nästa >".

Klickar jag på denna länk förväntar jag mig att jag får ta del av nästa meddelande. Istället kommer jag till en tom sida och det står en länk uppe i vänstra hörnet "< Tillbaka".


Hej Sofia,


Blir det alltid så för dig? Jag försökte återskapa men kom till det sista meddelandet.


Det som kan ha hänt om det skett en gång är att det meddelandet har raderats och kunde därmed inte visas.


/Unikum Kundstöd

Jag det blir alltid så för mig. Hade uppskattat att kunna gå till nästa meddelande.


Ett annat problem jag har. Även om jag gått igenom alla mina meddelanden (har dubbelkollat) så har jag ändå en notis om ett meddelande som inte är läst.

Nu har jag spelat in min skärm så ni kan ta del av problemen här:




I början på filmen under "Start" ser ni en notis uppe till höger vid "Alla meddelanden" om att det är ett oläst meddelande, strax nedanför står det också "Det finns 1 meddelande med rubriken Fritids informerar".


När jag går in under meddelanden och klickar på ett meddelande så finns det en länk upp till höger som heter "Nästa". Där indikeras det också att jag har ett oläst meddelande. Klickar jag på "Nästa" kommer jag till en tom sida med endast en länk "Tillbaka", detta gäller för alla meddelanden. För att ni ska kunna se att jag inte har något oläst meddelande så scrollar jag genom alla mina meddelanden och går även in på de två meddelanden med rubriken "Fritids informerar" som det olästa meddelandet ska heta. Men som ni ser så har jag inga olästa meddelanden.


Har iPhone Pro 12 med iOS 14.4.2


Senaste versionen av Unikum Familj 1.5.24

Hej Sofia,


En kollega testade och lyckades inte återskapa. Kan du ta bort appen och sen uppdatera iOS till senaste version och sen installerar du familjeappen igen.


/Unikum kundstöd


Hej Kimmo,


Har den senaste iOS och har även installerat om Unikum. Det blir ingen skillnad. Min man som är utvecklare misstänker att jag har något meddelande i min profil som inte presenteras rätt. Någon skräpdata, sen vad det beror på kan inte vi veta. Ni behöver kolla på min profildata vad det är.



Nu när fick två nya meddelanden av skolan (så det stod 3 meddelanden då det gamla meddelandet hänger kvar) och mellan dom kunde jag klicka på nästa och komma till det andra olästa meddelandet. Men sen tar det stop och det återgår till föregående beteende.

Logga inför att publicera en kommentar