Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen till Unikums supportportal, här kan du hitta hjälpartiklar och forum!

Läxor

Jag saknar en funktion på Unikum...

Jag skulle vilja ha en flik som heter läxor.

Där skulle jag vilja kunna 

Skriva in läxor till ett datum Jag som lärare ska kunna kryssa i inlämnat/sen inlämning/ej inlämnat.Jag vill kunna kommentera i en kommentarsruta hur det har gått. Elever och föräldrar ska också kunna kommentera.

Det bästa hade varit om jag hade fått upp hela klassen, kunnat skriva i läxan (datum + ämne), klickruta (inlämnat/sen inlämning/ej inlämnat), därefter en kommentarsruta för mig som pedagog och och också en ruta för vårdnadshavare.

Idag finns planeringar där jag kan lägga uppgifter. Då måste eleverna själva "lämna in" annars står det väntar på inlämning. För mig som lärare innebär det en massa onödiga klick för att att arbetet ska vara inlämnat. Detta kanske funkar på mellanstadiet men på lågstadiet är det fortfarande lite omständligt. 

Hej Johanna,

Tack för återkopplingen,  ja exakt vi har planering och uppgifter. Jag funderar på om du skulle kunna använda lärloggen. Då kan elev, VH kommentera. Dock får du inte upp hela klassen med de önskade klickrutorna.

Men grundtanken är att man ska använda sig utav Planering och sen uppgifter i Unikum. 

Jag tar med mig önskemålet till produktägaren.

/Kimmo

Logga inför att publicera en kommentar